Talang grupp

I tisdags började jag träna vår nya talang grupp(med hjälp av Roger Johansson och Patrik Weberg från Häljarp). Gruppen består av 14-15 spelare födda 96/97.Spelarna är hand plockade och kommer från olika klubbar runt om i Skåne.Jag har under ca 2 månader åkt runt och tittat mycket på ungdoms fotboll och fått sett många bra matcher och många bra spelare. Gruppen vi har satt ihop är en fantastisk grupp med otroligt duktiga och skickliga fotbollsspelare. Vi kommer att träna varje tisdag och träningarna kommer bara att innehålla boll dvs teknik,mottagningar,vändningar,passningar,avslut och naturligtvis mycket spel.Tanken är att kunna erbjuda spelarna en annorlunda träning,en träning där dom får träna och spela ihop med spelare som ligger på samma höga nivå. I tisdags var det som sagt första träningen... och ska jag vara riktigt,riktigt ärlig... så var det länge sedan jag såg en så bra och rolig fotboll som dessa unika grabbar bjöd på.Man såg att dom lyste fotboll..dom spelade kombination fotboll med varandra..(en fotboll som jag själv älskar)dom dribblade när dom skulle dribbla och dom passade när dom skulle passa......och vi snackar 12-13 åringar. Jag bara stod och myste..det är här fotbollen har sitt stora hjärta...grabbar som älskar fotboll ...som spelar för kärleken till den och inte för något annat...det är dessa killar vi ska ta efter..hämta inspiration ifrån...det gör i alla fall jag...och det är tack vare killar som dessa...som gör... att jag älskar fotboll. Jörgen

Kommentarer
Postat av: Affe

Härligt Jörgen!

Hoppas verkligen att ni får många roliga bollpass och många framgångsrika spelare genom detta projektet!

2009-04-23 @ 23:38:28
Postat av: En trelleborgare

Jag har en fråga angående en låt som det ryktas om att du lyssnat på. Den går KAJA SNAJA MAJA STRAJA? ´Ryktet säger att du lyssnat den innan matcher med Landskrona.? STÄMMER DETTA?

2009-04-24 @ 10:38:19
Postat av: Ako

Glöm inte att knyta dem till randigt =)

2009-04-24 @ 11:13:21
Postat av: Marcell

Tänk att om ett litet ord som "kärlek" vävs in i "allt som finns" inkluderat fotbollen så njuter alla.. Grattis..Verkligen nytänkande i Svensk fotboll..

Det börjar hända saker i BoIS..Härligt!!



Marcell

2009-04-24 @ 12:51:57
Postat av: Läraren

Fortsätt träna på särskrivningarna Jörgen:



Talanggrupp

Handplockade

Ungdomsfotboll

Kombinationsfotboll









2009-04-25 @ 09:12:44
Postat av: signe

du kanske skulle passa på att ta en kurs i svenska för du skriver som en jävla flykting.

2009-04-26 @ 08:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0